söndag 15 januari 2012

En utökning av biblioteket

Sminkbordet, som jag nämnde i gårdagens inlägg, gick för 350kr. Jo, jag passade också på att lägga några bud på lite saker och ting. Det här är vad jag fick;


Jag tänkte att det är ju böcker och kataloger, som behandlar mitt intresseområde. Sen blev det ett inrop med en liten förhoppning;



Jo, jag håller nämligen tummarna för att en John Blund-skiva ska finnas där i högen. Jag har ju en del samlingar och ett exempel är en samling med John Blund.

3 kommentarer:

  1. Skivan där längst fram hade jag som barn. Och jag hade även en skiva som jag tror hette John Blund sagor, där Lennart Svan läste fabler.

    SvaraRadera
  2. Hej Monkan!
    Tack för besöket hos mig, vilken trevlig blogg jag hittade här! Älskar ju oxå loppis o antikviteter:)

    Jag hade en kär John Blund docka när jag var liten, undrar var den tog vägen?:)

    Ha en bra dag, kikar gärna in här igen!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Maria: Jag hade nog mest kassetter när jag var liten - inte så många vinyl... Så det är ju lite kul att få fylla på skivbacken. Det fanns ingen John Blundskiva med här dock, men väl en Lennart Svahn :)

    Jenny: Jag hade ingen John Blund-docka när jag var liten, men storebror hade och har sin kvar fortfarande :)

    Ha det fint!

    SvaraRadera