onsdag 25 januari 2012

Lite gamla minnen

När jag jobbade med Antikdeckarna snubblade Li över en liten samling med gubbar från Star Wars. Eller Stjärnornas Krig, som filmen heter i Sverige. Detta ledde till att vi gjorde en informationsfilm om just Star Wars-gubbar.


Det roliga var att det samtidigt visade sig att vi minsann hade "Star Wars-nördar" på redaktionen, så Linda fick skriva en artikel och i redigeringen brann kreativiteten som aldrig förr.
      Det här med Stjärnornas Krig är inte mitt område alls. Jag har sett första filmen, eller om den numer räknas som fjärde filmen, ett hundratal gånger, men det var innan jag insåg att jag inte gillar Sci-Fi överhuvudtaget (minus Arkiv X). Men nog kan jag bortse från detta faktum och bjussa på filmen ur Antikdeckarnas faktabank.


Faktabanken:%20Star%20wars

Det här med gubbarnas värde är bara gissningar från min sida och min gissning är att marknaden i USA är något större än här i Sverige. Både vad det gäller att köpa och sälja, men på Auktionshuset Kolonn kan du just nu utöka din samling med 35 stycken figurer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar