torsdag 16 februari 2012

Klänningen som alla ville ha

Idag blev det en loppisrunda istället för antikmässa, men jag tänkte ändå visa lite bilder från mässan. Jag tänkte att jag börjar med det allra första objektet jag stannade till vid. Det där som fick mig att haja till och njuta lite.


Denna vackra skönhet som fanns hos Yesterdays (C01:66), en vintagebutik här i Stockholm. Och där fanns även denna kille, som gärna skulle ha fått följa med hem;

 

Om jag inte minns helt fel så var priset en tusenlapp. Klänningen kostade 600 kronor, men det spelar mindre roll för när jag sprang på min arbetskamrat och vän Evali så strålade hon glatt att hon köpt en klänning hos Yesterdays. Just det. Det var ju inte så svårt att gissa vilken!

Hos Sweden Antique AB (C02:31) var det en, får man säga cool?! blandning på ting, enligt mig.


Dessa miniatyrer fångade min blick där de stod på ett teakbord, passande, men om ni kikar i bakgrunden så ser ni till exempel lite halvfranska band och en guldförgylld spegel. En kombination som bara kändes helt rätt. Ja, de sålde även originalet av fåtöljen. Ägget. Fast i svart skinn. 
      Arne Jacobsen designade Ägget 1958 till SAS Radisson hotell i Köpenhamn.







1 kommentar: