onsdag 7 mars 2012

Vintage, Filmstjärnor och i samlingen finns

Har just tittat igenom vintagedelen av Bukowskis Vintage och Juveler-auktion, som är nu i dagarna.




Tyvärr ger jag katalogen endast 2 av 5 antikrummare på grund av att de sorterat den efter färg. Riktigt tråkigt att bläddra igenom sida efter sida med bruna kläder. Och visst känner man igen återrop från tidigare auktioner. Och visst är det modehus man inte alls imponeras över. Som man undrar lite varför det går in under vintage när de inte tar in härliga 70-talsblåsor från till exempel Lapidus. Men kanske är jag bara besviken över att jag inte hittade något jag bara mååååste ha ...

Så istället tänkte jag visa lite av vad jag samlar på;


Filmstjärnor. I alla dess former. Eller ja, kanske inte i sin egen kroppsliga volym, men allt som har med dåtidens Hollywood, eller ja, även de svenska filmstjärnorna, tyska, franska och så vidare.


För jag är uppvuxen med Svt:s matinéer. Fred och Ginger, Sickan Carlsson, Adolf Jahr, Tutta Rolf, Errol Flynn, Gunnar Björnstrand och Lena Söderblom. För Fröken April, det var min favorit. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar