måndag 17 september 2012

Snygg i plast

Nu kommer en liten efterlysning. Jag försökte nämligen hitta information om silversmeden Siv Lagerström, men det var lite lättare sagt än gjort upptäckte jag.

Modell: älskade filliluren!

Det hela började en dag på Domino Antik, när jag förälskade mig i dessa plastringar. Om jag inte minns helt fel, så låg priset på runt 600 kr/st. Och jag känner att jag vill veta mer om designern bakom dessa underbara färgklickar.
      Nåväl, under den lilla surfrundan fann jag andra försäljningsställen;

Stockholms Auktionsverk

Men jag kan avslöja att dessa ringar såldes senare på stadsauktionen, som var samma år (2011) i december, för 550 kr och hade då ett utrop på 1200 kr.

Men om du är snabb kan du hitta en i grönt på Tradera för 399 kr + porto;

till auktionen


Nåväl, dessa ringar tillverkades, uppskattningsvis, mellan 1968 - 1979. Och ifall någon råkar sitta inne med Antik & Auktion nr 12, 2008 eller Svensk smyckekonst av Anne-Marie Ericsson (Nej, jag vill inte betala 500 pix på bokbörsen) så är jag intresserad. Åtminstone av dessa sidor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar