torsdag 16 januari 2014

Dagdrömmar

Temat för vårens Formexmässa är Day Dream. Varför de väljer engelska över svenska vet jag inte. Kanske för att de vill få in fler utländska företag. Möjligt. Hur jag fick lära mig att en av trenderna är mässing, som börjar slå ut kopparföremålen. Helt ärligt har jag haft svårt att känna av någon koppartrend, men den finns och har säkert funnits där. Annars tyckte jag mig ännu kunna känna av denna retrotrend, fast i ny tappning. Det här med att vi vill att våra nya designföremål ändå ska kommunicera med det vi finner bekant, stå i samklang med historien.


Pysseltips - Ljusstake


Kay Bojesen


Ny servis i retrotappning

Pettson och Findus kom 1984


Spår av Ernst

Sagaform firade 20 år, detta är deras första produkt
- hängmatta för bananer


Snyggt klädda stilmöbler


Snygglampan

Och snyggkoppen

Piet Hein Eek för IM

Jag köpte mina julklappar på IM -
(Individuell Människohjälp that is)
Vill en inte ha glaskanna kan en välja plast
- från Guzzini

Och del av utställningen som tolkar temat Dagdrömmar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar