tisdag 20 december 2016

Lisa Larson - Tokyo

Efter mycket letande så hittade vi till Lisa Larson-butiken, som ligger i Shibuya i Tokyo. Om en söker på hashtagen för Lisa Larson på Instagram så inser en snart exakt hur otroligt populär Lisa Larson är i Japan, ändå var butiken rätt ja, pytteliten och det kanske kom in 1 eller 2 kunder till under tiden vi var där.
    Nåja, så här såg det ut iallafall;



Jag avrundar ju japanska yen något uppåt, men kissekatten kostar 12 000 yen, vilket jag skulle säga motsvarar i runda slängar 1200 kr. Vet inte, men jag tror inte att den finns för svenska marknaden.


Även dessa, flodhästar i badkar, är gjorda för den japanska marknaden. Och även de kostar 1200 kr.


Apan, som nyckelring kostar 150 kr.


Dessa, som jag tror är handdukar, kostar en sisådär 130 kr. 


Den allra minsta sälen går loss på 700 kr


Den här kaxiga katten kostar 200 kr för 2 st. Det är vad vi kanske skulle kalla knviställ, men i det här fallet blir ett pinnställ.




Tror förvisso att denna plakett räknas till kategorin "vintage", men, ja, priset ser ni ju själva - nära 7500 kr. Vad kan den kosta i en svensk antikaffär? Runt 1500 kr.  


Och så har Lisa Larson gått ihop med ett leksaksföretag, så klart och gjort denna katt, eller ja, Mickey, som hen heter. Jag minns inte exakt vad den kostade, men jag tror att det var kring 700 kr. 


Det mellersta lejonet kostar ungefär 1000 kr. 


Själva köpte vi varsin av dessa muggar - för 130 kr/st


Jag köpte M och brorsan köpte K, som är den längst till höger. 
Trist nog vet jag ännu inte om de tål micron?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar