söndag 15 januari 2017

Helgens loppisbesök

Jag tänkte att jag passar på att visa lite bilder från helgens loppisbesök på PMUs loppis. Det är en evighet sedan jag var där sist, känns det som. Mest beroende på att jag inte gillar att de ändrat prissättningssystemet. Jag tycker det är superlökigt med priser som 39 kr istället för 40 osv. Jag tycker även att de, precis som alla andra loppisar som envisas med värderingar istället för enhetliga priser, har blivit för dyra för att det ska vara roligt. Men alla är ju inte som jag och det är en rätt stor butik, så blir ni sugna på att åka dit, så gör det!



Jo, jag vet, ni ser skärbrädan som det ibland brukar påstås att Svenskt Tenn har sålt, jaja. Här kostar den 250 kr.



29 kr/st kostar de här vinglasen.


Och 49 kr/st kostar dessa djupa tallrikar från Rörstrand av Jackie Lynd



Jaja, nypriset ligger på det dubbla - om de säljs fortfarande.


145 kr för ett glas, ett remmare.


Den där golvlampan. Ja, jag vet att ni ser den.  Cottex-lampan, den flerarmade. Nåja, 1500 kr vill de ha för den. 


Då ska vi se, de supercharmiga fåtöljerna kostade 79 kr(!),  de översta stolarna kostade 295 kr och stolarna längst bak tror jag kostade 99 kr.


Själv köpte jag ett örngott med färgglada krokusar på, samt Bea Uusmas bok om Ingenjör Andrées expedition mot Nordpolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar