tisdag 10 januari 2017

Samlare

I samband med antikmässan delas ju The Collector's Award ut. I kategorin Årets samlare är bland annat Star Wars-samlaren Mattias Rendahl nominerad - ihop med Markus Dimdal (Rörstrands art nouveau) och Bernhard Svensson (Lisa Larssons keramik). Mattias Rendahl har ju gett ut boken A New Proof -  Kenner Star Wars packaging design 1977–1979 som följd av sitt samlande.
    När jag hängde i Japan så var jag väl inte så där jättefokuserad på Star Wars-prylar, men jag letade igenom bildarkivet och fann dessa bilder,


Eftersom jag avrundar uppåt och räknar 100 yen som 10 kr, så skulle denna 
Obi-Wan, kosta ungefär 150 kr.


Och denna Darth Maul skulle kosta kring 100-lappen.




Jag passar även på att länka till ett tidigare inlägg om Star Wars


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar