fredag 19 maj 2017

Återbruket i Skarpnäck


Här om dagen passade jag på att besöka Återbruket i Skarpnäck.
Jag gick därifrån tomhänt, men jag uppskattade sorteringen de hade i sin bokaffär, dock hade jag ju hellre sett enhetspriser istället för att se varje bok uppmärkt med en prislapp - mest för att jag är orolig för att prislappar ska skada böckerna och sen för jag tänker på effektiviteten och att böcker är svårsålt som det är, så låt dem vandra iväg billigt, billigt.

Men hur som helst, så här såg det ut;



Inbundna nummer av Antik & Auktion, tror att de kostade 40 kr/bandet.


Om jag skulle ha köpt något så hade det varit denna nyckelpiga, men ja, jag har en sedan jag var liten, så den fick stå kvar.











Har dessa vereccokoppar i grönt. Både te och kaffe. Just nu står de dock ute i förrådet, förutom två tekoppar som jag använder till frukostfilen och till jordnötter. Jag älskar dem. De ger mig nostalgivibbar big tajm.


Om någon vill komplettera sin Midsommar, Marguerite Walfridson för IKEA, så kostade dessa delar 20 kr/st






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar