söndag 11 januari 2015

Mitt hemliga kantarellställe

Igår gjorde jag ett besök på vad jag brukar kalla "min" loppis. Jag har hållit den lite hemlig, så där som en gör när en hittar ett kantarellställe. Nåväl, för något år sedan så bytte även denna loppis till samma approach som övriga välgörenhetsloppisar och bestämde sig för att höja priserna, inte lite, utan rätt rejält. Så numer kan jag lika gärna åka till en Myrorna-butik och handla. OM jag inte ska köpa böcker. För böcker har de ännu oslagbara priser på. 

    Så vilken loppis är det då? (eftersom jag nu inte känner att jag vill hålla det hemligt längre) Jo, det är PMUs loppis i Norsborg och ett hett tips är då att pricka in ett besök nästa vecka, vecka 3 - då de har halva priset på allt.


 Om du råkar samla på Cilla från Upsala-Ekeby, så finns denna ungsform i halvgott skick för 49 kr.


Lite pryttlar, som hör de flesta loppisar till.


 Denna Reijmyre.. tomte? kan bli din för 39 kr.


 Det är bland barnböckerna man oftast hittar de roligaste böckerna.


 Det var nära jag köpte denna kycklinggula tröjan, bara för att den framkallade nostalgi. Men den hade lite smuts och jag ville inte chansa på att det skulle gå bort i tvätten. Inte heller passar jag särskilt bra i gult, så den fick hänga kvar. Men den hade ett rätt bra pris - 39 kr.


En äkta 80-talare, helt enkelt.


Och lite sånt där, som en bara hittar på loppis.

Men tyvärr är det så att jag nu för tiden kan gå därifrån utan att köpa något. Det hände aldrig tidigare. Igår handlade jag dock och vad jag handlade går att se på Instagram.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar