lördag 17 december 2016

Toyota Mega-Web: Historic Car Museum

I Oidaba, ett område i Tokyo, så finns det ett museum med veteranbilar. Jag är ju tyvärr helt ointresserad av bilar, men jag kan ju ibland uppskatta estetiken. Nå, tänk nu på att bilderna är tagna med mobiltelefon osv, men jag tänkte att jag slänger upp ett litet smakprov från utställningen.


Att det här är en Toyopet Corona RT20 från 1961, kan jag läsa mig till.



Givetvis har de även en butik. Vet dock inte om just de här små bilarna var till salu, men på främre raden från vänster till höger så ser du en Ford Thunderbird (1956), Dodge Monaco (1974),  Chrystler Imperial (1975), Lincoln MK VI Sedan (1980?), Lincoln MK ?? (1984?)




En Porsche 356 (1954)



Och så en trehjuling, en Messerschmitt KR 175


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar