fredag 26 maj 2017

Muminmuggar och värdet


Med tanke på tidigare inlägg om muminmuggarna och deras årtal, så har jag kikat lite på försäljningarna av dessa samlarmuggar. Ni kanske minns den där Fazer-muggen, som auktionerades ut på Tradera för 89000 kr. Jo, men den gick inte riktigt iväg för den summan. Den klubbades för 50000 kr

Tradera
Jag valde, lite på måfå, ut några andra resultat bland de avslutade auktionerna, men jag valde bland de med relativt många bud - så jag visar de som det finns ett intresse för. Muggen högst upp till höger är ifrån 2006 och heter "Vinternatt".

Metropol
 På Metropol Auktioner var det lite svårt att hitta resultat med enbart muggar eller enstaka muggar, men de verkar mest ha sålt av de något nyare varianterna.

Auktionsverket
 På Stockholms Auktionsverk är det lite blandat resultat. Jag kan nämna att jag såg muggen "Fred" (längst ner till höger) bland de jag valde mellan på Tradera. Där hade den klubbats för 1590 kr.

Bukowskis
På Bukowskis såg det ut så här. Det är "Mugg gul" längst ner till vänster, som har klubbats för 1100 kr. Den fanns i produktion mellan 1990-1996.

Auctionet
Nu är ju Auctionet en portal, som samlar flera auktionshus. De här resultaten kommer ifrån Auktionshuset Kolonn och Nyköpings Auktionsverk. Muggen högst upp till höger heter "Julhälsning" och fanns i produktion 1997-2002. Den auktion som hade flest bud på Tradera, gällande denna mugg, stannade på 2175 kr.

Om du känner att du vill börja samla på muminmuggar så vet jag att det just nu finns ett gäng tillgängliga i poängshoppen hos YouGov. YouGov är en sajt där du svarar på undersökningar i utbyte mot poäng, som du sedan kan byta in mot olika varor i en sk poängshop. Om du vill registrera dig hos dem så kan du klicka här: YouGov





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar