tisdag 28 februari 2012

Mitt senaste auktionsinrop och en gammal soffa

Mitt senaste auktionsinrop blev en kartong med böcker.


Jag fick betala 118 inklusive provision. Men enligt min lakej, som hämtade föremålet i Örebro, så var det jättemånga fina böcker som inte syns på bild. Bland annat en utställningskatalog med handmålade japanska teckningar från 1910 eller däromkring.

På samma auktion fanns även vad jag kallar ett litet mini-fynd.



Denna Carl Malmstenssoffa "Visingsö" klubbades för 110 kronor. Okej, det är ingen dyrgrip. Även om soffan hade varit i tipptopp hade du kunnat få den för någon tusenlapp. Men för en inredningsnörd tycker jag att det här var ett fynd. Ny klädsel i nåt fräckt tyg och den kommunicerar med dagens värld på ett helt annat sätt.

Och någon dag ska jag ta reda på ifall Carl är släkt med Yngwie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar