tisdag 23 januari 2018

Stringhyllan med sting


Jodå, jag fortsätter att frossa i gamla tidningar och i en Femina från 1954 hittade jag denna Stringannons.





Själv har jag en hylla av string-modell i hallen. Den har alla förutsättningar för att vara en äkta, men den har dock inte de gängade hyllfästena. Jag tänker däremot att de kan vara utbytta, för de kopior jag annars har sett har även andra olikheter. Och jag har sett hyllor märkta med en String-etikett, som inte har dessa gängade fästen. Det är ju dock det folk brukar se som det avgörande när det kommer till att fastställa äktheten.


För två år sedan, tror jag att det var, så var jag på Stockholm Furniture & Light Fair och där såg det ut så här;


Och eftersom jag älskar böcker blev jag så klart nyfiken på att ta reda på vad String själva, hade valt att lägga för böcker i sin bokhylla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar