torsdag 12 januari 2012

Stjärnorna på loppisen

Så inleder vi detta inlägg med ett videoklipp;




Då ska vi se vad jag kan luska fram om Tommy Nilsson. Ptja, inte mycket. Ingen stor hit på Tradera, kan vi konstatera.

Glenn Miller då - Jodå, det fanns ett antal exemplar och olika utgåvor. Högsta värde hade en samling skivor ihop med Readers Digest, som låg på 300. Annars är det uppskattade värdet 39kr + porto. Men som ni ser är antalet besökare lika med 1.


Vidare hade vi Lustans Lakejer och där ser historien likadan ut;



Inte så där extremt stort intresse. Tyvärr, för nog är de bra! Men Edvard Persson då, denna kultfigur och storstjärna?!


Nja, vi kan väl säga att intresset var måttligt. Och vad beträffar Talk of the Town likaså. Dock kan jag väl berätta att jag faktiskt fick 410kr för en Onkel Kånkel-CD, som jag köpt för 99kr i ett svagt ögonblick för att jag ville lyssna på Pizzaman. Nåväl.

Vill även passa på att uppdatera mitt misstag i videoklippet - den Pernilla Wahlgren-CDn jag pratade om gick för en helt annan summa. Jag låg lite efter och höll inte koll ända till slutet;


Och så kan jag ju passa på att visa beviset på att jag inte alls yrar när det gäller Sandelin och Style;


Jag säger då det. Jag är rätt övertygad om att säljaren inte var helt beredd på den slutsumman. 
Jag avslutar med att berätta att den dyraste CDn just nu är en Rammstein i specialutgåva, som har ett bud på 2300kr. Flest bud, som ensam CD, har just nu - japp, en Style-CD, som är uppe i 189kr. När det gäller vinylskivorna är det - om man bortser från samlingarna - en skiva med Quatermass, som fått ett bud på 1350kr. Flest bud har en Rolling Stones-platta, som är uppe i 253kr.

Och jag var faktiskt tvungen att googla. Nu vet jag inte hur man exakt ska översätta Heavy Prog, men Quatermass spelade i alla fall progressiv rock, där på 70-talet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar