tisdag 31 januari 2012

Loppisrunda och pyssel med garn

Hur mycket jag än önskar "min" loppis all välgång, så är det tveksamt om jag någonsin kommer att avslöja vad den heter och vart den finns. Jag tror inte att jag är ensam om det här med att man inte vill dela med sig av sitt absoluta favoritsmultronställe. En anledning till att det är min favoritloppis är ju dock för att de redan har riktigt hög omsättning på saker och ting, så det finns alltid nya föremål att botanisera bland. Dock är det inget ställe man råkar köpa lite Picassokeramik på, eller snubbla över en Bersåservis.
     Utan det mer mer smått och gott, lite plock som man fastnar för och som får följa med hem.
Under mitt senaste loppisbesök blev det just inte mycket köpt, men jag kunde inte motstå estetiken i dessa serietidningar - så det fick ett nytt hem;


Nu läser jag inte serietidningar, så egentligen var det ett så kallat spontanköp. Tänkte att de kunde vara fina att rama in eller klä in kartonger med eller något.

På tal om Berså däremot så har min fina vän Elin, stickat ett par fina vantar som skapar rejält habegär!


Mönstret kan man köpa här, om man är intresserad. Men nog var det ett par härliga vantar?!

2 kommentarer:

  1. Ooooooo är jag kändis nu?? När får jag träffa Alexander?;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folk är så tråkiga, de vill bli kända för att få uppmärksamhet och vara med i tv - när det egentligen borde handla om att få träffa Alexander :D

      Radera